Orava a Liptov
Orava a Liptov
Home           O stránke           Kontakt           Inzercia

ORAVA
obce:

Babín
Beňadovo
Beňová Lehota
Bobrov
Brestová
Breza
Brezovica
Bziny
Čimhová
Dierova
Dlhá nad Oravou
Dolná Lehota
Dolný Kubín
DK - Banisko
DK - Beň.Lehota
DK - Brezovec
DK - Bysterec
DK - Jelšava
DK - Kňažia
DK - Kuzminovo
DK - Malý Bysterec
DK . Medzihradné
DK - Mokraď
DK - Srňacie
DK - Záskalie
Gäceľ - Or. Poruba
Habovka
Hladovka
Horná Lehota
Hruštín
Chlebnice
Istebné
Jasenová
Klin
Kňažia
Kraľovany
Kraľovany - Rieka
Krásna Hôrka
Krivá
Krušetnica
Leštiny
Liesek
Lokca
Lomná
Malatiná
Medvedzie
Medzibrodie nad Oravou.
Mokraď - DK
Mútne
Námestovo
Nižná
Nové Ústie
Novoť
Oravice
Oravská Jasenica
Oravská Lesná
Oravská Polhora
Oravská Poruba
Oravské Veselé
Or. Biely Potok
Oravský Podzámok
Osádka
Párnica
Podbiel
Pokryváč
Pribiš
Pucov
Rabča
Rabčice
Racibor
Revišné
Rieka - Kraľovany
Sedliacka Dubová
Sihelné
Slanická Osada
Slanický Ostrov
Srňacie
Suchá hora
Široká
Štefanov Nad Oravou
Ťapešovo
Trstená
Tvrdošín
Tvrdošín - Krásna Hôrka
Tvrd. - Medvedzie
Ústie nad Priehradou
Vaňovka
Vasiľov
Vavrečka
Veličná
Vitanová
Vyšný Kubín
Zábiedovo
Zábrež - O. Poruba
Zakamenné
Zázrivá
Zemianska Dedina
Zuberec
Zubrohlava
Žajovka
Žaškov



Železničná trať na Orave

Železničná trať

Kraľovany - Trstená


Železničná trať Kraľovany - Trstená má číslo 181, a má dĺžku 56 kilometrov. Osobné motorové vlaky ktoré na tejto trati premávajú, tunajší obyvatelia nazývajú „oravka“. Je to jednokoľajná neelektrifikovaná železničná trať normálneho rozchodu 1435 mm. Má jeden tunel s dĺžkou 87 metrov, maximálna rýchlosť na trati je 50 km/h. Rýchlosť je veľkým problémom tejto trate, rýchlosť na viacerých úsekoch je spomalená dokonca ešte hlboko pod rýchlosť 50 km/h. Najhoršie je to v úseku Kraľovany - Kraľovany zastávka kde popod skalnaté bralá Kraľovianskej doliny sa vlečie doslova krokom. Napríklad osobný motorový vlak odchádzajúci s Kraľovian o 18. 01 hod. prejde trasu 56 kilometrov za rovné dve hodiny a do Trstenej príde o 20.01 hod. Takže priemerná rýchlosť u tohoto vlaku je len 28 km/h. Na druhej strane sú ľudia ktorý cestu týmto pomalým vlakom vítajú lebo môžu pri ceste relaxovať a vychutnávať pomalú jazdu, ktorá v dnešnej uponáhľanej dobe už začína byť vzácnosťou. Trať pôvodne viedla až do Suchej Hory, ale pre nerentabilitu bola prevádzka na úseku Trstená – Suchá Hora zastavená v roku 1970 a o desať rokov neskôr boli demontované aj koľajnice.

V dobe keď sa začala budovať železničná trať Kraľovany – Oravský Podzámok – Trstená – Suchá Hora boli už na Slovensku vybudované všetky hlavné úseky železničných tratí. Prvé úvahy o postavení železničnej trate na Oravu sa objavili už v polovici devätnásteho storočia. V tom čase sa drevo napílené v Oravských horách splavovalo na pltiach po rieke Orava a ďalej po rieke Váh. Prvá časť tejto železničnej trate, úsek Kraľovany – Oravský Podzámok bol postavený a odovzdaný do prevádzky 20. decembra 1898. Druhý úsek Oravský Podzámok – Tvrdošín, bol odovzdaný do prevádzky 18. júna 1899. Tretí úsek Tvrdošín – Suchá Hora bol uvedený do prevádzky 21. decembra 1899. Prevádzku na železničnej trati zabezpečovali parné lokomotívy. Od 15. mája 1931 začali na trati premávať osobné motorové vlaky. Vtedy mala železničná trať Kraľovany – Trstená dĺžku 72 kilometrov, na ktorej bolo 21 obcí s celkovým počtom 24 537 obyvateľov. Bolo to 27% obcí Oravy a 29% obyvateľov Oravy. Počas druhej svetovej vojny Nemecký fašisti pri ústupe pred postupujúcimi sovietskymi vojskami sa pokúsili o likvidáciu tejto železničnej trate. Zničili všetky mosty, tunel pri Kraľovanoch zasypali a na mnohých miestach rýpadlami zvršok železničnej trate poškodili. Premávku na železničnej trati sa podarilo obnoviť už v roku 1945. 6. augusta 1945, o 10.23 hodine prešiel prvý vlak opraveným železničným tunelom z Kraľovian. V roku 1964 bola na tomto úseku železničnej trate úplne odstavená prevádzka parných rušňov a začali byť nasadzované motorové rušne T334.0 ( súčasné označenie 710 ), T435.0 ( prezývka „hektor“, súčasné označenie 720 ), T444.0 ( súčasné označenie 725 ) a osobné motorové vozne M262.0 ( súčasné označenie 830 ). V súčasnosti je osobná doprava na tejto trati vykonávaná predovšetkým spojenými dvojdielnymi osobnými motorovými vozňami 913, prezívanými „bageta“. Nákladné vlaky bývajú ťahané dieselelektrickými lokomotívami 751 ( prezývka „zamračená“)



Železničná stanica Kraľovany
km 00 - Železničná stanica Kraľovany
V tejto stanici začína železničná trať na Oravu.
Vyfotografované 22.5.2010



Oravské nástupište
km 00 - Železničná stanica Kraľovany - Oravské nástupište
Tu sa nastupuje na vlak idúci na Oravu.
Vyfotografované 14.7.2007



Kraľoviansky tunel
Kraľoviansky tunel. Jeho dĺžka je 87 metrov
Týmto tunelom vchádzame vlakom na Oravu.
Vyfotografované 16.9.2007



Kraľovanská dolina
Kraľovanská dolina.
Kraľovanská dolina tvorí vstupnú bránu od Kraľovian na Oravu.
Vyfotografované 16.9.2007



Kraľovanská dolina
Kraľovanská dolina.
Touto dolinou vchádzame vlakom na Oravu.
Vyfotografované 20.5.2007



Kraľovany zastávka
km 03 - Kraľovany zastávka
Tu zastavujú iba niektoré vlaky.
Vyfotografované 16.9.2007



Medzi Kraľovany zastávka a železničnou stanicou Párnica
Úsek železničnej trate medzi Kraľovany zastávka a železničnou stanicou Párnica
Vyfotografované 16.9.2007



Pred Párnicou
Pred Párnicou
Vchádzame do Párnice.
Vyfotografované 23.6.2011



Párnica
km 08 - Železničná stanica Párnica.
V tejto stanici sa obvykle križujú vlaky do Kraľovian a do Trstenej.
Vyfotografované 10.7.2011



Medzi Párnicou a Istebným
Medzi obcami Párnica a Istebné.
Osobný motorový vlak ide smerom do stanice Istebné.
Vyfotografované 5.6.2011



Vchádzame do stanice Istebne
Pred stanicou Istebné.
Na pravej strane je už nefungujúci závod OFZ Istebné.
Vyfotografované 16.9.2007



Stanica Istebné
km 11 - Stanica Istebné.
Na tejto fografii ešte majú železničné závory ovládané ručne.
Vyfotografované 3.8.2008



Pred Veličnou
Pred Veličnou.
Železničná trať v zákrute pred obcou Veličná.
Vyfotografované 9.6.2013



Veličná, železničné priecestie
Želeničné priecestie pred obcou Veličná.
Táto cesta vedie z Veličnej ku mostu ponad rieku Orava a ďalej do obcí Zábrež a Oravská Poruba.
Vyfotografované 16.9.2007



Veličná - stanica
km 13 - Železničná stanica Veličná.
Zo železničnej stanice Veličná už je súkromný dom. Ako čakáreň pre cestujúcich slúži plechová búda podobná autobusovej zastávke.
Vyfotografované 25.6.2011



Osobný motorový vlak
Osobný motorový vlak ide z Veličnej do Dolného Kubína.
Železničná trať v úseku Veličná - Dolný Kubín zastávka.
Vyfotografované 14.5.2007



Železničná trať tiahnúca sa popri rieke Orava.
Železničná trať tiahnúca sa popri rieke Orava.
Úsek železničnej trate Veličná - Dolný Kubín zastávka.
Vyfotografované 14.5.2007



Dolný Kubín zastávka
km 15 - Dolný Kubín zastávka.
Pri nástupišti zastavila osobná motorová jednotka 913 015-4 "bageta"
Dolný Kubín zastávka sa nachádza v západnej časti sídliska Bysterec.
Vyfotografované 25. 8. 2012



Dolný Kubín Bysterec
Osobný motorový vlak na trati Dolný Kubín zastávka - Dolný Kubín.
Za traťou sú paneláky sídliska Bysterec.
Vyfotografované 26.2.2011



Železničný most cez rieku Orava.
Železničný most cez rieku Orava v meste Dolný Kubín.
Úsek železničnej trate Dolný Kubín zastávka - Dolný Kubín.
Vyfotografované 3.12.2006



Ťažký nákladný vlak
Ťažký nákladný vlak ťahaný dvojicou lokomotív rady 751 "zamračená", vezie rudu do OFZ Široká .
Úsek železničnej trate Dolný Kubín zastávka - Dolný Kubín.
Vyfotografované 23.2.2010



Lokomotíva 751
Dieselelektrická lokomotíva rady 751 "zamračená", pred železničnou stanicou Dolný Kubín .
Úsek železničnej trate pred železničnou stanicou Dolný Kubín.
Vyfotografované 17.9.2011



Železničná stanica Dolný Kubín.
km 17 - Železničná stanica Dolný Kubín.
Dolný Kubín, okresné mesto.
Vyfotografované 20.5.2007



Motorová jednotka 913 015-4
Motorová jednotka 913 015-4 "bageta" vychádza zo stanice Dolný Kubín smerom na Mokraď
Úsek železničnej trate Dolný Kubín - Mokraď
Vyfotografované 17.9.2011



Dieselelektrická lokomotíva 751
Dieselelektrická lokomotíva 751 "zamračená" ide smerom do stanice Dolný Kubín
Úsek železničnej trate Dolný Kubín - Mokraď
Vyfotografované 27.5.2007



Osobný motorový vlak
Osobný motorový vlak ide smerom do stanice Dolný Kubín
Úsek železničnej trate Dolný Kubín - Mokraď
Vyfotografované 27.5.2007



Mokraď
km 19 - Železničná stanica Mokraď
Vyfotografované 27.5.2007



Úsek železničnej trate Mokraď - Bziny
Úsek železničnej trate Mokraď - Bziny
Vyfotografované 27.5.2007



Úsek železničnej trate Mokraď - Bziny
Osobný motorový vlak pred stanicou Bziny
Úsek železničnej trate Mokraď - Bziny
Vyfotografované 9.12.2007



Bziny
km 20 - Osobný motorový vlak v stanici Bziny
Stanica Bziny
Vyfotografované 9.12.2007



Úsek železničnej trate Bziny - Medzibrodie
Osobný motorový vlak prichádza zo smeru od Medzibrodia nad Oravou do stanice Bziny
Úsek železničnej trate Bziny - Medzibrodie nad Oravou
Vyfotografované 27.5.2007



Úsek železničnej trate Bziny - Medzibrodie
Železničná trať pred stanicou Medzibrodie Nad Oravou, tiahnúca sa po brehu rieky Orava
Úsek železničnej trate Bziny - Medzibrodie nad Oravou
Vyfotografované 19.8.2007



Medzibrodie Nad Oravou
km 23 - Železničná stanica Medzibrodie Nad Oravou.
Vyfotografované 19.8.2007



Medzibrodie Nad Oravou
Ľavá koľaj vedie do OFZ Široká. Po tejto koľaji sa presúvajú vagóny s rudou do OFZ Široká
Pravá koľaj je úsek želeničnej trate Medzibrodie Nad Oravou - Oravský Podzámok.
Vyfotografované 8.5.2008



Po brehu rieky Orava, popod skalné bralá
Úsek železničnej trate vedúci po brehu rieky Orava, popod skalné bralá.
Úsek želeničnej trate Medzibrodie Nad Oravou - Oravský Podzámok.
Vyfotografované 17.6.2012



Medzibrodie Nad Oravou - Oravský Podzámok
Úsek železničnej trate vedúci po brehu rieky Orava, popod skalné bralá.
Úsek želeničnej trate Medzibrodie Nad Oravou - Oravský Podzámok.
Vyfotografované 22.7.2007



Železničná stanica Oravský Podzámok
km 27 - Železničná stanica Oravský Podzámok.
Celkový pohľad na železničnú stanicu Oravský Podzámok.
Vyfotografované 15. 9. 2011



Oravský Podzámok - Oravský Podzámok zastávka
Osobný motorový vlak v úseku železničnej trate Oravský Podzámok - Oravský Podzámok zastávka.
Vyfotografované 29.8.2010



Oravský Podzámok - Oravský Podzámok zastávka
Osobný motorový vlak ide zo stanice Oravský Podzámok do Oravského Podzámku zastávky.
Úsek železničnej trate Oravský Podzámok - Oravský Podzámok zastávka
Vyfotografované 3.11.2007



Oravský Podzámok zastávka
km 28 - Oravský Podzámok zastávka.
Oravský Podzámok zastávka slúži aj pre obyvateľov obce Dolná Lehota.
Vyfotografované 17.6.2012



Osobná motorová jednotka
Osobná motorová jednotka "bageta" 913 015-4 v úseku železničnej trate Oravský Podzámok zastávka - Horná Lehota
Vyfotografované 20.7.2008



Osobná motorová jednotka bageta 913 014-7
Osobná motorová jednotka "bageta" 913 015-4 v úseku železničnej trate Oravský Podzámok zastávka - Horná Lehota
Osobný motorový vlak ide zo železničnej zastávky Horná Lehota do železničnej zastávky Oravský Podzámok zastávka
Vyfotografované 20.7.2008



Železničná zastávka Horná Lehota
km 30 - Železničná zastávka Horná Lehota.
Vyfotografované 20.7.2008



Osobná motorová jednotka 913 bageta
Osobná motorová jednotka 913 "bageta" v úseku železničnej trate Horná Lehota - Sedliacká Dubová.
Úsek železničnej trate Horná Lehota - Sedliacka Dubová.
Vyfotografované 28.7.2012



Osobný motorový vlak
Osobný motorový vlak na úseku železničnej trate, pred mostom cez rieku Orava v obci Sedliacká Dubová.
Úsek železničnej trate Horná Lehota - Sedliacka Dubová.
Vyfotografované 20.7.2008



Osobný motorový vlak
Železničný most cez rieku Orava v obci Sedliacká Dubová, je najdlhším mostom na tejto železničnej trati. Má dĺžku 88 metrov.
Úsek železničnej trate Horná Lehota - Sedliacka Dubová.
Vyfotografované 4.4.2009



Železničná trať vedúca do Sedliackej Dubovej
Železničná trať vedúca do Sedliackej Dubovej.
Úsek železničnej trate Horná Lehota - Sedliacka Dubová.
Vyfotografované 20.7.2008



Sedliacka Dubová
km 33 - Sedliacka Dubová.
Úsek železničnej trate Horná Lehota - Sedliacka Dubová.
Vyfotografované 13.3.2007



Železničná trať idúca smerom do Dlhej nad Oravou
Železničná trať idúca smerom do Dlhej nad Oravou.
Úsek železničnej trate Sedliacka Dubová - Dlhá nad Oravou.
Vyfotografované 13.3.2007



Sedliacka Dubová - Dlhá nad Oravou
Železničná trať pred stanicou v Dlhej nad Oravou.
Úsek železničnej trate Sedliacka Dubová - Dlhá nad Oravou.
Vyfotografované 22.6.2008



Železničná stanica Dlhá nad Oravou
km 35 - Železničná stanica Dlhá nad Oravou.
Vyfotografované 22.6.2008



Železničná trať za obcou Dlhá nad Oravou
Železničná trať za obcou Dlhá nad Oravou.
Úsek železničnej trate Dlhá nad Oravou - Krivá.
Vyfotografované 19.4.2009



Trať vedie popod cestný most ponad rieku Orava
Železničná trať vedie popod cestný most ponad rieku Orava.
Úsek železničnej trate Dlhá nad Oravou - Krivá.
Vyfotografované 19.4.2009



Železničná trať medzi obcami Dlhá nad Oravou a Krivá
Železničná trať medzi obcami Dlhá nad Oravou a Krivá.
Úsek železničnej trate Dlhá nad Oravou - Krivá.
Vyfotografované 19.4.2009



Oravka ide smerom na Dlhú nad Oravou
Osobný motorový vlak "Oravka" na železničnej trati medzi obcami Dlhá nad Oravou a Krivá. Oravka ide smerom na Dlhú nad Oravou.
Úsek železničnej trate Dlhá nad Oravou - Krivá.
Vyfotografované 6.5.2012



Krivá
km 39 - Krivá
Vyfotografované 5.8.2007



Krivá
Železničná trať za obcou Krivá, smerom na Podbiel. V pozadí Červená skala
Úsek železničnej trate Krivá - Podbiel
Vyfotografované 19.4.2009



Osobná motorová jednotka bageta 913 013-9
Osobná motorová jednotka "bageta" 913 013-9.
Úsek železničnej trate Krivá - Podbiel
Vyfotografované 19.4.2009



Železničná trať medzi obcami Krivá a Podbiel
Železničná trať medzi obcami Krivá a Podbiel
Úsek železničnej trate Krivá - Podbiel
Vyfotografované 5.8.2007



Pred železničnou stanicou Podbiel
Železničná trať pred železničnou stanicou Podbiel
Úsek železničnej trate Krivá - Podbiel
Vyfotografované 19.4.2009



Podbiel
km 42 - Železničná stanica Podbiel
Vyfotografované 18.8.2007



Podbiel
Železničná trať v obci Podbiel za železničnou stanicou.
Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Vyfotografované 1.5.2007



Osobný motorový vlak oravka ide do Nižnej
Osobný motorový vlak ˇoravka" ide po železničnej trati z Podbiela smerom do Nižnej.
Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Vyfotografované 1.5.2007



Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Osobný motorový vlak ˇoravka" odchádza z Podbiela smerom do Nižnej.
Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Vyfotografované 18.8.2007



Dve spojené osobné motorové jednotky 913 bageta
Dve spojené osobné motorové jednotky 913 "bageta" pred Nižnou.
Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Vyfotografované 9.9.2012



Osobná motorová jednotka 913 bageta v Nižnej
Osobná motorová jednotka 913 bageta v Nižnej.
Úsek železničnej trate Podbiel - Nižná
Vyfotografované 9.9.2012



Nižná
km 46 - Železničná stanica Nižná.
Na tejto stanici dochádza často ku Kríženiu vlaku do Trstenej s vlakom do Kraľovian. V prípade meškania vlak musí počkať v Nižnej, lebo na trati je iba jedná koľaj.
Vyfotografované 9.9.2012



Železničná trať v úseku Nižná - Krásna Hôrka
Železničná trať v úseku Nižná - Krásna Hôrka .
Vyfotografované 5.8.2007



Dve spojené osobné motorové jednotky 913
Dve spojené osobné motorové jednotky 913 idú po železničnej trati smerom do Trstenej.
Železničná trať v úseku Nižná - Krásna Hôrka .
Vyfotografované 9.9.2012



Dve spojené osobné motorové jednotky 913
Dve spojené osobné motorové jednotky 913 idú po železničnej trati smerom do Trstenej.
Železničná trať v úseku Nižná - Krásna Hôrka .
Vyfotografované 9.9.2012



Krásna Hôrka
km 48 - Krásna Hôrka
Vyfotografované 19.5.2012



Železničná trať v úseku Krásna Hôrka - Tvrdošín
Železničná trať v úseku Krásna Hôrka - Tvrdošín
Vyfotografované 5.8.2007



Železničný most cez rieku Orava v Tvrdošíne
Železničný most cez rieku Orava v Tvrdošíne.
Železničná trať číslo 181 v úseku Krásna Hôrka - Tvrdošín
Vyfotografované 1.9.2008



Železničná trať v Tvrdošíne.
Železničná trať v Tvrdošíne.
Železničná trať číslo 181 v úseku Krásna Hôrka - Tvrdošín
Vyfotografované 5.8.2007



Tvrdošín
km 51 - Železničná stanica Tvrdošín.
Vyfotografované 3.5.2008



Oravka na trase do železničnej stanice Tvrdošín z Trstenej
Oravka na trase do železničnej stanice Tvrdošín z Trstenej
Železničná trať číslo 181 v úseku Tvrdošín - Trstená
Vyfotografované 3.5.2008



Oravka na trase do železničnej stanice Tvrdošín z Trstenej
Oravka na trase do železničnej stanice Tvrdošín z Trstenej. V pozadí paneláky sídliska Trstená západ.
Železničná trať číslo 181 v úseku Tvrdošín - Trstená
Vyfotografované 7.5.2008



Trstená
km 56 - Železničná stanica Trstená. Konečná stanica železničnej trate Kraľovany - Trstená
Vyfotografované 21.7.2007



Trstená
Železničná stanica Trstená. Konečná stanica železničnej trate Kraľovany - Trstená
Vyfotografované 21.7.2007



Trstená starý most
Železničný most v Trstenej, v úseku zrušenej železničnej trate Trstená - Suchá Hora.
Už desaťročia po tomto železničnom moste neprešiel žiaden vlak.
Vyfotografované 3.5.2008



Zrušená, opustená, chátrajúca železničná stanica Suchá Hora
Zrušená, opustená, chátrajúca železničná stanica Suchá Hora.
Vyfotografované 17.5.2008



Zrušená, opustená, chátrajúca železničná stanica Suchá Hora
Zrušená, opustená, chátrajúca železničná stanica Suchá Hora.
Vyfotografované 17.5.2008






Železničný cestovný poriadok




ORAVA - LIPTOV



© ORAVA-LIPTOV.SK Všetky práva vyhradené. All rights reserved.

LIPTOV
obce:

Beňadiková
Benice
Beniky
Bešeňová
Biely Potok - RK
Bobrovček
Bobrovec
Bobrovník
Bodice
Bukovina
Černová
Čutkovská Dolina
Demänová
Demänovská dolina
Dúbrava
Galovany
Gôtovany
Hliník
Hrboltová
Hubová
Huty
Hybe
Ivachnová
izipovce
Jakubovany
Jalovec
Jamník
Jóbová Ráztoka
Kalameny
Komjatná
Konská
Kráľová Lehota
Krmeš
Kvačany
Lazisko
Likavka
Liptovská Anna
Lipt. Kokava
Lipt. Lúžna
Lipt. Ondrášová
Lipt. Osada
Lipt. Porúbka
Lipt. Sielnica
Lipt. Štiavnica
Lipt. Teplá
Lipt. Teplička
Lipt. Behárovce
Lipt. Kľačany
Lipt. Matišovce
Lipt. Revúce
Lipt. Vlachy
Lipt. Vlašky
Lipt. Hrádok
Lipt. Ján
Lipt. Michal
Liptovský Mikuláš
LM - Okoličné
LM - Palúdzka
LM - Podbreziny
LM - Stošice
Lipt. Ondrej
Lipt. Peter
Lipt. Trnovec
Lisková
Ľubeľa
Ľubochňa
Lúčky
Ludrová
Madočany
Malatiny
Malé Borové
Malužina
Martinček
Nižná Boca
Partizánska Ľupča
Pavčina Lehota
Pavlová Ves
Podtureň
Potok
Pribylina
Prosiek
Rojkov
Ružomberok
RK - Baničné
RK - Biely Potok
RK - Černová
RK - Čutkovská dolina
RK - Hrabovo
RK - Hrboltová
RK - Kľačno
RK - Nová Hrboltová
RK - Rybárpole
RK - Vlkolínec
Sliače - Nižný
Sliače - Stredný
Sliače - Vyšný
Smrečany
Stankovany
Stošice
Malatiny
Studničná
Svätý Kríž
Štiavnička
Švošov
Trstené
Turík
Tvarožná
Uhorská Ves
Valaská Dubová
Vavrišovo
Važec
Veľké Borové
Veterná Poruba
Vlachy
Vlašky
Vlkolínec
Východná
Vyšná Boca
Závažná Poruba
Žiar